PR – CV 419. Río Magro y Santa Catalina
En el riu Magre, un dels accidents que més marquen esta plana, s'estenen diverses zones de cultiu entre les que predominen els vinyes

DADES TÈCNIQUES

Temps Total: 3 h 05'

Dificultat: baixa

Tipus de ruta: Circular

Aquesta ruta té la seva eixida desde Requena, al costat de la gasolinra de la carretera anant cap El Pontón. El sender discorre per la part de la ribera de la Riu Magre.

PUNTS D'INTERÈS

Fonts de Santa Catalina

Fuencaliente font

Fuenteflores

RIU MAGRO

Per les seves característiques geogràfiques, el Vall del riu Magro mai va ser una ruta natural homogeni en tota la seva extensió. Que l'heterogeneïtat és el que explica el fet que, tot i ser un river relativament breu, ha rebut molts noms en temps històrics: River Juanes, magra, Oleana (a la conca superior a vegades àrab) Alcalá i Rambla d'Algemesí. El nom rambla, encara que es refereix principalment a la conca baixa, diu seu caràcter torrencial.

Que s'ha identificat un riu mateix amb el nom és degut a mig curs consisteix en un congost inaccessible i mai ha estat un mitjà de comunicació utilitzat normalment, que ha fet que la divisió geogràfica convertit en, com a mínim en sentit figurat, en diversos rius amb identificadors que no sigui a nivell local o regional. En canvi, tant el curs part superior com el fons han estat les vies naturals de nord a Sud des de fa milers d'anys. De fet, la vall ampla on les poblacions de Requena i Utiel, que constitueixen una regió ben definit, constitueix un camí solia llarg, nord sud, com est-oest en ambdós.

FAUNA

El river Magro, constitueix un valuós llibre de la vida per una diversitat important i delicada ornitològic. Podeu veure els ocells que arriben fins i tot per niu, com és el cas de l'ànec collverd blau i gallineta. Hi ha altres aus que es deixen veure la migració com el Bernat pescaire, el Martinet, el Sandpiper i nen o fins i tot Martín Pescador. Altres ocells, com el blanc de Bugadera i la Torrentera tendeixen a menjar és dels seus bancs, així com la piula Alpine, que només es presenta en el Magro durant el període d'hivern.

FLORA

A més d'una vegetació característica dels ambients aquàtics poden trobar Enees i puntualment unes canyes. Representants arbres apareixen pollancres, i, encara que menys comú, també trobem freixes de fulles petites pollancres blancs i nogales.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Km. 0. La ruta s'inicia junt a la rotonda que dona acces a la carretera N-322. Eixint de la rotonda agarrem el cami vell del Ponto a Requena, que discorre paralel a la carretera, i continüem fins aplegar a la pist d'atletisme. Una volta alli continüem pel cami asfaltat fins aplegar al caixer del riu Magre.

Km 1´40.  En este punt girem a la dreta per a agarrar el cami de terra que discorre paralel pel marge esquerre del riu. Continüem fins aplegar al creuament en un cami agricola, que creua el riu per un pont de ciment, i seguim per la senda junta al riu fins aplegar a un menut assut que servix per a retindre el caixer.

Km 2´70. Des de l'assut continüem per la senda, sempre paralels al riu, fins portar al creuament en un nou cami de terra que ho travessa. Creüem i seguim caminant junt al riu fins aplegar a una zona mes poblada d'arboreda a on la senda se desvia per nostra dreta fins aplegar al creuament en una pista de terra. En este punt continüem fea l'esquerra i a uns 200 metros trobem la Font de Santa Caterina.

Km 5.20 Des de la Font Santa Caterina retornem pel mateix cami fins el creuament anterior i continüem dret fins aplegar a un creuament en un poste indicatiu del sender. Des d'este punt, si volem visitar la Casa de Santa Caterina, deixem el sender i seguim fea l'esquerra. Una volta vista la casa retornem al creuament de camins i seguim dret pel cami agricola fins aplegar a Fuencaliente.

Km 7´60.  Des de Fuencaliente continüem el sender, que ya comença discorre entre algunes cases de camp, fins aplegar a Font Flores.

Km 9. Des de la Font Flores, continüem per l'esquerra seguint l'indicatiu del sender fins aplegar a unes menudes basses que servixen per al rec de les hortes. Des d'aci continüem fins el creuament en un cami asfaltat, aci girarém a nostra esquerra i continüem nostre cami.

Km 10.80. En este punt escomencem a entrar en Requena, i sense abandonar el cami apleguem a un pas inferior que mos permet creuar la carretera N-III. Una volta hem creuat continüem per nostra dreta paralels a la citada carretera fins aplegar a la rotonda a on finalisa nostre recorregut.